65 års jubilæumsfest

Farum Holdningsforenings 65 års jubilæum

Torsdag den 23. maj 2013

Så kom dagen, hvor 116 af foreningens medlemmer mødte festklædte på restaurant Sepp for at fejre foreningens  65  års jubilæum. Snart var stedets foyer indtaget af hyggeligt sludrende medlemmer, mens man nippede til velkomstdrikken, der bestod af

”Valdo champagne med hyldeblomst”.

Vores formand Bodil Winckler var ganske veloplagt, da hun med smil bød os alle velkommen, og orienterede lidt om de festlige oplevelser, som aftenen uden tvivl ville bringe os.

Vi sad ved runde borde, som var pyntet dekorativt med yndige roser i tre høje, slanke glasvaser.

Og det blev en dejlig aften, både da vi lyttede til den skønne salon / wienermusik med Cafe Trioen, mens vi nød den lækre menu, hvor forretten bestod af

”Krebsehaler og rejer manieret i hvidløg og anrettet på bund af salat med hjemmebagt brød til”.

Efter forretten holdt formanden festtalen, hvor hun causerede over foreningens historie og sluttede med at understrege, at vi både er glade og stolte over, hvor succesrig og populær foreningen er.

Hovedretten var

”Kalvefilet m/små nye smørristede kartofler, svampesauce og årstidens grønt vendt i wok”.

Absolut begejstring vakte det, da formanden Bodil og næstformanden Lihta pludseligt dukkede op iført skønne gevandter og store vidunderlige hatte, mens de særdeles professionelt og charmerende uddelte sangtekster til os..

Festlige og sjove var også syngepigerne Ruth Kristensen og Kirsten Nielsen, som optrådte med kendte bakkesange, viser og syng-med potpourrier, ledsaget af pianist Niels Flemming Carlsen.

Desserten var

”Panna cotta, brie ost med lakrids marmelade og æble crumble kage med vanilje creme”.

Vi sluttede af med kaffe og hjemmebagte kransekager festligt pyntet med en masse flag, som kassereren Annette Henriksen og bestyrelsesmedlem Dorit Mikkelsen havde stået for.

Der blev holdt et par taler, hvor jeg vil nævne Anni fra Farum Bio, som takkede for de gode og spændende oplevelser hun allerede har haft med foreningen, selvom hun kun har været medlem i et års tid, hun overrakte bestyrelsen en flaske lyserød champagne , som hun håbede vi ville nyde til vort næste møde.

Hannelore Nybo Ramussen