Farum Husholdningsforening

8. januar, Grete Hermansen

Så blev det 2019 og det nye tal er taget i brug jorden over.

I vores forening bød vi året velkommen med det første møde

8. januar kl. 17.30,

hvor vor "gamle" kending Grete Hermansen skulle berette om sit liv fyldt med musik og kreative gøremål, men osse et liv på godt og ondt, som de fleste af os oplever. Det hele suppleret med dejlig musik og melodier, vi alle kunne nynne med på. Som vanligt begyndte vi med spisning, og dagens meny var varme frikadeller med hvad dertil hører af surt og sødt efterfulgt af Brie ost med kiks og flutes.

Herefter tog vi hul på aftenens program, og hvad var mere naturligt i disse krænkelsestider at begynde med sangen "den danske sang er en ung blond pige". Det kan nok være sangen gjaldede ud i lokalet, selv om vi var nogle stykker, der bestemt ikke længere kunne kalde sig hverken unge eller blonde., men det gik nu meget godt, uden at nogen af os følte sig krænket.

Så satte Grete Hermansen sig til flyglet. Det blev en dejlig aften, hvor vi kom bag mennesket Grete og hendes livs hændelser på godt og ondt. Det hele krydret med fælles sang og dejlige melodier. Så var der kaffe og en sang til at gå hjem på.

Nyeste kommentarer

22.04 | 10:08