Onsdag 12. september 2018

12. september 2018

En dejlig sensommer tur er lagt bag os.

60 forventningfulde medlemmer mødtes ved kulturhuset. hvor bussen ventede på at tage os ud på den traditionsrige sensommertur. V i satte kurs sydpå og første mål var Kunstmuseet "Fuglsang" på Lolland. Her ventede en dejlig udstilling med en perlerække af danske kunstnere.  Naturligvis var der en kaffepause undervejs.

Frokosten blev indtaget i restaurant Bangs have. Vort besøg på Lolland sluttede med besøg i Maribo Domkirke, hvor kongedatteren Leonora Christina Ulfeldt  blev begravet, men hendes lig blev kort tid efter fjernet af nogle af hendes sønner, og formentlig gravsat et ukendt sted, hvorhendes husbond Corfitz Ulfeldt lå begravet. Godt "møre" efter en dejlig dag spækket med oolevelser, nåede vi Farum ved 17tiden.