Farum Husholdningsforening

Sensommertur 11.sept.19

Så er der dækket op i Stadsestuen

Her er samlingen på over 4000 ´ølflasker

Sensommertur 11.sept.

Bussen satte i strålende sol kursen mod Møn. Her skulle vi besøge Danmarks mest fantastiske samlermuseum Thorsvang. Havde nogen gjort sig tanker om, at nu skulle vi nok bare lige se en lille privat samling af kuglepenne og frimærker. så blev man slemt skuffet, men på den gode måde. Vi mødte et museum, der rummede en enestående samling. Museet var startet af en enkelt person,Henrik Hjorthkær og rummede alt fra knappenåle til karuseller. Det hele bygget med hjælp af gamle butiksfacader fra Stege. Vi kikkede ind i de gamle butikker, der stod, som om kunderne lige havde forladt forretningen.En samling på over 4000 ølflasker tonede frem i en lille festsal og feststuen stod lige  nypoleret og  klar til at modtage husets gæster til lørdagens fest.

Da benene føltes lidt tungene, mødte der os den mest overdådige buffet.

Efter frokost måtte vi lige have et sidste blik på herlighederne. Vi nåede den gamle sognerådssal og et klasseværelse i den gamle landsbyskole.

Så  hoppede vi på bussen og blev bragt lige til eftermiddagskaffen på Villa Gallina i Hesede skov. Her er bygningen er fra  1880erne, hvor den var rejsestop for Dilligencen fra København til Næstved.

kl. ca. 17 stoppede vores "Dilligence" i Farum.

Trætte i benene og sultne ventede en overdådig buffet.

Nogle gode foredrag :